Portul Constanța - cu bune, cu rele și cu foarte rele

Portul Constanța cu bune


Portul Constanța - prezentare (video)

Adresa: Incinta Port Constanța, Gara Maritimă, cod 900900 Telefon: +40.241.61.15.40 Fax: +40.241.61.95.12 E-mail instituție: apmc@constantza-port.ro Website: http://www.portofconstantza.com Localizat la întretăierea rutelor comerciale care leagă ţările dezvoltate ale Europei Occidentate şi pieţele în dezvoltare ale Europei Centrale de furnizorii de materii prime din C.S.I., Asia Centrală şi Transcaucaz, Portul Constanţa este principalul port românesc şi cel mai mare port din bazinul Mării Negre.

 

film de prezentare a companiei Port Agigea

Portul Constanța cu foarte bune



Din 2024 Constanța este, din nou, conectată cu feriboturi de Turcia şi Georgia. Devine astfel un nod de legătură pentru mărfurile care vin din Asia cu destinaţia Europa de Vest.

Portul Constanța cu rele

Curtea de Conturi a României a desfăşurat, în perioada 28 februarie – 8 decembrie 2023, o misiune de audit al performanţei cu tema „Performanţa administrării infrastructurii porturare şi a conectivităţii Portului Constanţa la infrastructura naţională de transport rutier şi feroviar”, arată documentul trimis, luni, de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, spre informare, comisiei de industrii şi comisiei pentru transporturi. Perioada vizată a fost 2016-2022.
„În perioada auditată, Portul Constanţa s-a situat în topul primelor 20 de porturi europene din punct de vedere al cantităţii totale de mărfuri manipulate. Există însă o serie de deficienţe care au afectat performanţa acestuia, dintre care menţionăm:
- lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a transporturilor navale, care să asigure integrarea optimă a transportului naval cu alte moduri de transport;
- utilizarea ineficientă a unor active aflate în administrare: subutilizarea terminalului de pasageri, existenţa unor terenuri nesistematizate şi neincluse în circuitul economic;
- subutilizarea capacităţii de operare a Portului Constanţa, generată de insuficienţa investiţiilor pentru modernizarea şi reabilitarea infrastructurii portuare existente, dar şi a infrastructurii rutiere şi feroviare care asigură conexiunea portului cu regiunile continentale deservite;
- întârzierile în domeniul digitalizării, care îngreunează atât activitatea companiei, cât şi a operatorilor portuari care îşi desfăşoară activitatea în Portul Constanţa”, mai indică documentul Curţii de Conturi.

Pe lângă aceste acuzații ale CC, presa a mai relatat despre razii ale poliției și mari anchete DNA în legătură cu persoane date în urmărire și aflate în incinta portului, trafic de droguri necontrolat, acțiuni frecvente de contrabandă, trafic de deșeuri și altele.

Portul Constanța cu foarte rele


video: Port la Marea Nepăsare (din seria de emisiuni România, te iubesc, difuzată de ProTV).

Comentarii